Blog Image

Seppos Fiskehörna

– där havsöring möter hjärta och passion


Välkommen till mitt hörn av fiskelivet. Här får du följa med mig ut, oftast med flugspö i hand och ett egentillverkat mönster på tafsen, men ibland också med haspelspö eller bottenmete efter skrubbor, piggvarar och havsöring i strandkanten.

Jag fiskar främst på Öland, men drar mig inte för att utforska nya vatten. För mig handlar fisket lika mycket om naturens stillhet som om hugget, om tångens doft, vindens viskningar och det där ögonblicket när linan stramas och pulsen höjs.

I bloggen delar jag med mig av min passion för flugbindning, fisketeknik, utrustning och möten med både människor och vatten. Välkommen att följa med, det bästa kastet kanske ligger framför oss.

Seppos äggburgare

Övrigt, Mat på fisketuren Posted on 2026-05-28 14:18

Mat på fisketuren – enkelt, gott och ute i det fria

Det behöver inte vara märkvärdig mat för att smaka fantastiskt ute i naturen. Faktum är att en enkel burgare stekt på ett trangiakök ibland kan slå vilken finrestaurang som helst. Kanske är det havsluften, fiskesnacket eller gemenskapen runt stormköket som gör det.

Under åren har det blivit många enkla maträtter ute på mina fisketurer. En del har lagats i blåst och regn, andra i soluppgångar tillsammans med barn, barnbarn och goda vänner. Gemensamt för dem alla är enkelheten. Det ska vara lätt att ta med, lätt att laga och framför allt roligt att göra tillsammans.

Jag tror dessutom att dagens barn behöver mer naturupplevelser. Lite mindre skärmar och lite mer frisk luft, skratt och stekos från ett stormkök ute vid havet eller sjön. För det är ofta de små stunderna som blir de stora minnena.

Här kommer därför några av mina favoriter från fisketurerna genom åren — mat med glimten i ögat och mycket kärlek.


Seppos Äggburgare

Som de flesta redan vet tycker jag om att knåda ihop lite mat under mina fisketurer. Den här äggburgaren är både lättlagad och riktigt god ute vid vattnet. Dessutom fungerar den perfekt på ett trangiakök, vilket gör den till en favorit under både korta och långa fiskepass.

Barnbarnen brukar dessutom stå redo som små hökar när baconet börjar fräsa i stekpannan. Själv försöker jag hålla ordning på både stekspade och fiskespön samtidigt, vilket inte alltid går enligt plan…

Detta behöver du:

  • 1 ägg per burgare
    Jag brukar steka ägget så att gulan fortfarande är lite lös. Våra barnbarn föredrar däremot vändstekta ägg, och där hemma gäller det tydligen att följa reglerna…
  • Bacon eller nötkött
    Själv är jag svag för knaperstekt bacon och lägger gärna två till tre skivor ovanpå salladen.
  • Isbergssallad
    Ger lite fräschör och krispighet.
  • Hamburgerbröd
    Gärna surdegsbröd, men vanliga hamburgerbröd fungerar minst lika bra. Jag brukar steka brödhalvorna i lite smör tills de får fin färg och härlig yta.
  • Ketchup
    Ett måste enligt mig. Punkt slut.

Så här gör jag:

Stek först baconet eller köttet tills det får fin färg. Därefter steker du ägget precis som du vill ha det. Under tiden får bröden lite smörstekning i pannan.

Sedan är det bara att bygga ihop härligheten:
bröd, sallad, bacon eller kött, ägg och slutligen ketchup.

Svårare än så behöver det faktiskt inte vara för att smaka riktigt gott ute i naturen.

Smaklig måltid — och glöm inte kaffet.

Skitfiske på eder mina damer och herrar

/Seppo




Gott och mättande



Metglädje, smörbultar och stora idar i Degerhamn

Flundremete, Havsöringsfiske, Övrigt Posted on 2026-05-27 07:57

Ibland behövs det inte mycket för att skapa fina minnen. Ett par metspön, lite mask, några bitar strömming och gott sällskap räcker väldigt långt. Framförallt när barn finns med i bilden.

Jag träffade William och hans grabb Frasse (5 år) vid hamnen i Degerhamn för vårt andra metepass för året. Första passet satsade vi på sik, men det var endast idarna som visade intresse för våra maskar. Rejäla idar dessutom, så vi klagade kanske inte alltför högljutt ändå.

Denna dag bjöd på sydvästvindar kring 3–4 m/s och prognosen lovade upp mot 26 grader. Ett sådant där sommarväder som gör att man redan på parkeringen känner att “det här kan bli riktigt varmt men trevligt”.

Väl ute lade vi ut två spön var. William körde rent bottenmete medan jag testade ett bottenmete och ett med flytkula cirka 20 centimeter ovanför botten. Jag agnade med både strömming och mask medan William höll fast vid mask på båda spöna.

Redan när vi gick ut på norra piren såg vi vakande fisk längst in i småbåtshamnen. Tyvärr kunde vi inte gå hela vägen ut eftersom området längst ut var avspärrat på grund av rasrisk. Lite typiskt förstås — fiskarna verkade ha valt VIP-avdelningen denna dag.

Efter ungefär en timmes fiske fick jag ett napp på flytkulan samtidigt som William hade några försiktiga stötar. Kort därefter landade han dagens första smörbult och vi bestämde oss för att flytta oss så långt ut som möjligt.

Det dröjde knappt innan det small igen.

Så fort Williams bete slog i botten blev det napp — ännu en smörbult. I samma ögonblick såg jag ett vak och min spötopp började smårycka försiktigt.

Men om sanningen ska fram så handlade dagen egentligen inte om vilka arter vi fick. Målet var att Frasse skulle få drilla fisk och känna den där pirriga känslan i magen när något drar i andra änden av linan. Och redan där hade dagen varit lyckad. Frasse hade nämligen fått veva in sin första smörbult för dagen — och lyckan i hans ögon gick inte att ta miste på.

Vi beslutade oss sedan för att flytta längst ner i hamnen för att se om det stod några idar där. Vi hade redan sett flera fina fiskar glida längs kajkanten.

Och ja… där började smörbultarnas invasion på allvar.

Nästan direkt hade William fisk igen. Smörbult. Sekunden senare nappade det igen. Smörbult. Till slut började till och med jag få smörbultar i parti och minut. Det säger en del om hur illa det var — jag hade faktiskt lyckats undvika dem ganska länge.

Mitt i alltihop ropade William plötsligt:
“Det går stora idar bakom oss!”

Han kastade snabbt ut sina tre spön mot viken och nu var det tydligt vad målet var — Frasse skulle få känna på lite grövre fisk.

Och mycket riktigt.

Kvarten senare kom ropet:
“NAPP!”

William började drilla en fin id och lät sedan Frasse känna hur fisken kämpade där nere. Det blev stora ögon, koncentrerad min och ett leende som nästan nådde runt huvudet. När fisken väl gled in vägde den nästan två kilo.

Det blev både fotografering och filmning när en stolt Frasse visade upp sin fina id. Precis sådana stunder man vill spara.

De sista två timmarna satsade vi helt på idfiske och William lyckades dessutom kroka ännu en riktigt fin fisk på drygt 1,8 kilo innan vi tackade för oss och rullade hemåt efter en fantastisk dag vid vattnet.

Jag måste säga att det värmde hjärtat att se lilla Frasse få känna på lite grövre fisk. Ett litet frö är nog sått där skulle jag tro.

Och ärligt talat — mete är underskattat.

Det behöver inte vara avancerat eller dyrt. Det handlar om lugnet, gemenskapen och spänningen i att aldrig riktigt veta vad som finns där nere under ytan. För barn är det dessutom ett perfekt sätt att komma nära naturen, få tålamod och skapa minnen tillsammans med familjen.

Så ut och meta med barnen mina damer och herrar. Det är svårt att hitta ett bättre familjenöje än så.

Film kommer senare.

Seppo

Frasse med en stor id

Frasse med smörbult

Härlig dag vid Degerhamn

Pappa William med sonen Frasse

Ja, jag fisk oxå smörbult till slut.



Dag 2 – Vindar, vägbyggen och trilskande silver

Övrigt, Baka bröd, Havsöringsfiske, Stugor Posted on 2026-05-21 07:22

Vi träffades vid tiotiden vid Ebbas Stuga i Långrälla, där Pelle och Larsa hyrt in sig för två dagars fiskeäventyr här på ön. Min uppgift denna dag var egentligen ganska enkel på pappret — att guida mina goda vänner genom några av Ölands havsöringsdomäner.

Nu ska det dock sägas direkt att jag inte på något vis var någon enväldig öringgeneral i sällskapet. Pelle och Larsa har fiskat här på Öland i många år och kan ön minst lika bra som jag — kanske till och med bättre ibland. Pelle har dessutom skrivit boken Havsöringsguiden Småland-Öland, så det här var inga gröngölingar direkt. Rutinerade grabbar, ingen tvekan om saken.

Efter intensivt bläddrande mellan väderappar, vindkartor och diverse kvalificerade gissningar föll valet till slut på sydvästra Öland. Kraftiga nord- och nordostvindar gjorde att vi ansåg det vara dagens bästa chans.

Att sedan faktiskt ta sig dit… ja, det visade sig vara ett mindre projekt.

Kilometervis med vägbyggen. Tillfälliga trafikljus. Väntetider som fick en att börja fundera på om kommunen byggde om hela Öland samtidigt. Vid något tillfälle började jag faktiskt undra om vi någonsin skulle komma fram överhuvudtaget.

”Att vänta på något gott”, säger man ju.

Men det här började nästan bli lite löjligt faktiskt.

Till slut stod vi ändå där vid kusten, med flugspön i händerna och förväntningarna på topp. Platsen var dessutom helt ny för både Pelle och Larsa, vilket höjde spänningen ytterligare. Problemet var bara att vinden såg ut att vara mer nordvästlig än prognosen lovat — och dessutom betydligt hårdare.

Jag, Pelle och Larsa gick norrut för att sedan fiska oss tillbaka mot bilen. Efter ungefär en och en halv timmes fiske hade både jag och Larsa haft kontakt med fisk. Vi var övertygade om att det var näbbgäddor som var där och småjävlades med våra flugor.

Så fel vi hade.

Efter en utsökt lunch à la Pelle — för ingen fisketur med Pelle är komplett utan ordentlig mat — kände vi oss redo för ett nytt pass.

Och då small det till.

Efter bara en halvtimme motionerade jag en öring som bjöd på flera luftakrobatiska volter innan den tackade för sig och klev av. Larsa hade fiskkontakt och Pelle hann på kort tid motionera två stycken 45:or, som jag dessutom lyckades fånga på film.

Sedan lossnade det ordentligt.

Jag hade flera känningar och fick även själv motionera två blanka 45-centimetersöringar. Fisket var stundtals helt fantastiskt. Totalt blev det fem motionerade öringar och mängder av kontakter innan vi bestämde oss för att byta domän inför kvällspasset.

Väl framme vid nästa plats hade vinden vridit över ännu mer mot nordost och tryckte på rejält mot ryggen. Pelle valde att gå söderut medan jag och Larsa stannade kvar i viken.

När skymningen började lägga sig över Öland kom kvällens sista magiska timmar.

Jag motionerade ännu en finfin 45:a och hade ytterligare några kontakter. Pelle lyckades dessutom motionera två öringar, varav en riktigt fin och godkänd fisk.

När mörkret sedan började krypa in över kusten grillade vi lite korv medan ett lätt regn föll över oss. Trötta, småfrusna men väldigt nöjda summerade vi dagen.

Åtta motionerade öringar.
Massor av känningar.
Goda skratt.
Bra fiske.
Och ännu bättre sällskap.

Och näbbgäddorna?

Ja… de visade sig tydligen vara trilskande havsöringar hela tiden.

Just det ja… Pelle fortsatte givetvis att härma göken lite då och då även denna dag. Tillräckligt ofta för att man till slut började fundera på om Ölands fågelbestånd fått konkurrens. Larsa och jag hade så roligt kring Pelles gökhärmande.

Vi avslutade fisket vid skymningen.
Trötta.
Nöjda.
Och redan sugna på dag 3.

Dag 3 kommer snart…

Skitfiske på eder mina damer och herrar.

Seppo

Larsa har precis haft känning

Härligt vindpinad bänk efter Ölandskusten

Pelle dukar upp en festmåltid

Pelle motionerar en finfin Ölandsöring

I skymningen avslutade vi denna härliga dag med korvgrillning.



Film från Dag 1

Övrigt Posted on 2026-05-19 07:35

Här kommer ett filmklipp från Alsterån

Dag 2 från Öland kommer snart.

Skitfiske på eder mina damer och herrar

Seppo



Gökrop, vakande öring och spökerier vid anrika Vidinge Gård. Dag1

Övrigt Posted on 2026-05-15 07:42

Vi skulle träffas vid Alsterån vid tiotiden på morgonkvisten. Personligen hade jag aldrig tidigare fiskat där, bara hört historier om denna anrika å som lockat flugfiskare från hela landet under många år. Bara namnet Alsterån får ju många torrflugefiskare att börja drömma om vakringar i kvällsljuset.

När jag kom fram först passade jag på att knalla runt och fotografera lite kring Vidinge Gård medan jag väntade på Pelle och Larsa. Det låg något speciellt över platsen. En blandning av lugn, historia och… ja, något annat som är svårt att sätta fingret på.

Efter en stund meddelade Pelle att de skulle landa om ungefär tio minuter. Kort därefter rullade de in på gårdsplanen. Alltid lika roligt att träffa dessa goda vänner. Det spelar egentligen ingen roll om fisket blir bra eller dåligt — vissa människor gör hela resan värd mödan redan från start.

Vi gick in för att hämta våra fiskekort som Pelle hade ordnat några dagar tidigare. Fisket i Alsterån är hårt reglerat med begränsat antal spön per dag, vilket känns väldigt sunt. Det är just sådant som hjälper till att bevara ett känsligt öringvatten för framtiden. Här handlar det inte om att tömma ån på fisk, utan om att vårda en unik upplevelse där både fisk och natur ska få leva vidare.

Alsterån är ju dessutom känd för sitt klassiska torrflugefiske efter stationär öring, och många fiskare vallfärdar hit under sländkläckningarna. Framför allt under sena vårkvällar kan det tydligen stundtals vaka öring nästan överallt längs vissa sträckor.

När jag frågade vad Vidinge Gård egentligen varit tidigare berättade Pelle att byggnaden en gång i tiden använts som sinnessjukhus eller dårhus som man sa förr i tiden. Jag kände spontant att… här kan det nog hända ett och annat nattetid.

Larsa log lite försiktigt och svarade:
— Jodå… folk har både sett och hört saker här när de sovit över.

Tydligen hade flera gäster berättat om steg i korridorerna, dörrar som öppnats och märkliga ljud mitt i natten. Om det är gamla hus som knäpper eller något helt annat… det låter jag vara osagt. Men nog fick man känslan av att väggarna i Vidinge Gård bär på många berättelser.

Och ärligt talat… skulle man vakna där mitt i natten och höra någon gå i korridoren så är jag inte helt säker på att man skulle våga öppna dörren.

Men det är förstås en helt annan historia.

Värden visade oss runt lite på gården och berättade om rummen och verksamheten. Bjöd på kaffe. Ett väldigt trevligt mottagande måste jag säga.

Vid elvatiden var vi ute vid ån. Pelle började nästan direkt, som sin vana trogen, att härma gök. Och jag måste faktiskt erkänna att det var skrämmande likt. Hade man inte vetat bättre så hade man trott att hela skogen var full av gökar.

Vi riggade spöna och började leta efter vakande öring. Ganska snabbt konstaterade Pelle och Larsa att vattenståndet var ovanligt lågt, vilket direkt gjorde fisket betydligt svårare. De kyliga nordvästvindarna hjälpte inte heller direkt till. Risken för ordentliga dagskläckningar av sländor kändes ganska liten.

Vi testade flera olika sträckor och såg bara sparsamt med vak. Men det är ju lite det som är charmen med sådant här fiske också. Det finns inga garantier. Naturen bestämmer villkoren och vi får försöka anpassa oss därefter.

Efter några timmar började magarna protestera och vi hittade ett fint vindskydd där Pelle dukade fram rena festmåltiden. Kallrökt och gravad havsöring, rökt vildsvin samt kokt korv. Själv plockade jag förstås fram mitt nybakade durumbröd.

Och jag säger bara så här:
Det finns nog få saker som smakar bättre än mat ute i naturen efter några timmars fiske.

Mitt under lunchen dök en Stockholmare upp vid vindskyddet. En otroligt trevlig och pratglad person som berättade att de varit där och fiskat i flera dagar. Kvällen innan hade de tydligen haft riktigt bra vakfiske nedanför dammen.

Han delade generöst med sig av både flugor, tafsar och vilka imitationer som fungerat bäst. Sådant uppskattar man verkligen. Det finns något fint i gemenskapen mellan flugfiskare som är svårt att beskriva för den som aldrig upplevt den.

Jag sa till Pelle:
— När de där grabbarna kommer hem till Stockholm så kommer de säkert berätta att göken gick varm längs Alsterån hela dagen… lyckligt ovetande om att det egentligen bara var du. Larsa och jag hade verkligen kul till Pelles gökhärmande.

Efter maten fortsatte vi vårt sökande efter vakande öring. Vi åkte upp mot dammen för att kontrollera om några kläckningar dragit igång. Några enstaka vassländor visade sig och ett par sävsländor sprang längs vägräcket, men annars var det ganska lugnt.

Till slut bestämde vi oss för att åka till platsen där stockholmaren berättat att det vakat kvällen före.

Vi hann knappt stanna bilen och rigga spöna innan första vaket syntes.

Pulsen steg direkt.

När vi kom fram till bron såg vi flera fina vakringar sprida sig över ytan.

Äntligen vakande öring!

Vi lade ut våra torrflugor försiktigt och fint. Men öringarna var minst sagt kräsna. De gled sakta upp under flugorna, tittade… och vände sedan lugnt tillbaka ner mot botten igen.

Klassiskt öringfiske med andra ord.
Man hinner bli både hoppfull, frustrerad och smått galen inom loppet av tre sekunder.

Vid sjutiden på kvällen lyckades Pelle till slut knäcka koden med en liten svart fluga och krokade en fin Alsteråöring. Bara en kvart senare krokade även Larsa en vacker öring.

Själv hade jag flera försiktiga känningar men lyckades tyvärr inte kroka någon fisk denna gång.

Men vet ni…
det gjorde faktiskt inte särskilt mycket.

För ibland handlar fisket om betydligt mer än antalet fångade fiskar.

Det handlar om miljöerna.
Historierna.
Skämten.
Maten.
Förväntningarna.
Och känslan av att få dela allt detta med goda vänner.

Trötta men väldigt nöjda styrde vi till slut kosan hemåt. Pelle och Larsa mot Påskallavik och jag mot Öland. Trots lågt vattenstånd och svårt fiske hade dagen blivit precis så där minnesvärd som man hoppas att fiskedagar ska bli.

Och samtidigt började tankarna redan vandra vidare mot nästa morgon…

För då väntade mitt hemmavatten.
Öland.

Och där ute väntade havsöringarna.

Dag 2 kommer inom kort.

Skitfiske på eder mina damer och herrar!

Seppo

Vidinge Gård, där det händer saker nattetid.

Pelle och Larsa spanar vid dammen.

Larsa smyger försiktigt fram till en vakande öring.

Vackra Alsterån.

Larsa drillar öring.

Pelle drillar öring.

Pelle med en finfin Öring.

Härligt möte vid vindskyddet.

Foto: Pelle Klippinge: Här försöker jag lura en öring men den bara vände under flugan.

Pelles kallrökta och gravade havsöring smakade gudomligt. Vilken festmåltid!



”Tre dagar, tusen kast och ett par påsar Gott & Blandat”

Havsöringsfiske, Bröd, Övrigt Posted on 2026-05-13 07:45

Tre dagar.
Två gamla fiskekamrater.
En (Pelle) Pelle Klippinge.
En (Larsa) Lars-Erik johansson.
Några svårflirtade öringar.
Och ett par påsar Gott & Blandat.

Resan började vid anrika Alsterån där vakande öringar motionerades med stor entusiasm och varierande framgång. Kaffepannan gick varm, nybakat bröd plockades fram och limpmackorna toppades med kallrökt och gravad havsöring så fint att man nästan funderade på att öppna restaurang istället för att fiska.

Dessutom hade vi härliga möten med stockholmare längs ån — människor som fortfarande verkade tro att vi faktiskt visste vad vi höll på med.

Sedan fortsatte färden mot Öland där havsöringarna längs kusten fick dagens motionspass av tre envisa gubbar.

Mellan fiskepassen uppstod dagens kanske viktigaste diskussioner:
Någon som har Gott & Blandat?
Varför försvinner de goda bitarna först?
Och hur kan en påse räcka så länge?

Vi vandrade förbi väderbitna bänkar med mer patina än många fiskeskrönor, drack kokkaffe ute vid kustlinjen och såg solen sjunka över havet medan historierna blev fler för varje kopp.

Det här blir nog inte bara en bloggserie.
Det här blir tre delar om vänskap, fiskedrömmar, kustvindar, vakande Alsteråöring, envisa öringar, kaffepannor och ett godis som sannolikt räddade både humör och blodsocker längs vägen.

Och någonstans där ute simmar fortfarande fisken vi “nästan hade”… samtidigt som sista biten Gott & Blandat försvann.

Del ett ”Alsterån” kommer snart.

Skitfiske på eder mina damer och herrar

Seppo

Underbar bänk efter Ölandskusten

Givetvis nybakat bröd under fisketuren



Havsöring Cup 18-19 April

Havsöringsfiske, Övrigt Posted on 2026-03-23 05:34

Föranmälan
Sista datum för föranmälan är måndagen den 13:e april före tävlingshelgen.  Avgiften vid föranmälan är reducerad till 200:- eller 100:- för kvinnor och ungdomar tom 19 år. Vid föranmälan skall startavgift betalas till bankgiro: 576-7876 eller SWISH-nummer: 123 678 4920. Vid betalning skall startnummer anges. Detta hittar du under du mail svaret på din anmälan.

Ordinarie anmälan / Anmälan på startplats
Ordinarie anmälningsavgift är 250:- alternativt 150:- för kvinnor och ungdomar tom 19år. När föranmälan är stängd gäller efteranmälan på startplats lördag morgon. Vid betalning på plats gäller ordinarie startavgift alltså 250:-/150:-.

I avgiften ingår ett drag eller en fluga för den som hellre fiskar med det. Alla deltagare är välkomna att anmäla sig i lagtävlingen. Ett lag skall bestå av 2-4 deltagare och avgiften är 100:- per lag.

PROGRAM

Lördag
07,30 Startkort hämtas eller löses i Källa Hamn eller på Cykelaffären i Färjestaden. Därefter är det fritt att åka och fiska. 18,00 Invägning i Källa Hamn. Fiskar inkomna senare än 18,00 diskvalificeras. All prisutdelning kommer att genomföras i Källa Hamn under söndagen.

Söndag
Fritt att åka och fiska. 15,00 Invägning och prisutdelning i Källa Hamn samt utlottning av priser till de som närvarar. Fiskar inkomna senare än 15,00 diskvalificeras. Vid invägningen serveras Rosas goda korv med bröd.

REGLER
Fisket får bedrivas längs hela Ölands kust, som inte är säl/fågelskydd. Tillåtna metoder är spinn, fluga, mete Endast 1 spö får användas åt gången Fiske från båt är ej tillåtet Fiskar inkomna senare till invägning än vad som anges i programmet kommer ej att vägas in Inkommen fisk måste vara minst 55 cm lång och ha ett fultonvärde 1,0 eller över. Max 1 havsöring med fettfena per fiskare/dag! De fiskar som returneras skall så långt det är möjligt krokas av i vattnet utan att hanteras. Tyngsta Havsöringen vinner tävlingens totalpris.

PRISBORD

  • 1:a pris, ABU Garcia Ambassadör + boende Källa Hamn
  • 2:a pris, ABU Garcia rulle +  Boende
  •  3:e pris Abu Garcia rulle
  • pris till största öring fångad på fluga och flugspö.

LAGTÄVLING
Laget kan bestå av 2-4 deltagare och kostar 100kr/lag.
Laget får väga in max 3 fiskar per dag! Två i ett lag kan endast väga in 2 öringar med fettfena!
Hela lagtävlingens startavgifter går till segrande lag.

Varupriser lottas ut till dem som närvarar vid prisutdelningen. Skulle inte tre godkända fiskar vägas in kommer överblivet pris gå till fiskevårdande åtgärder på Öland. Källa och bokning: havsoringoland.se

Passa på att boka boende redan nu medans det finns ledigt.

Skitfiske på eder mina damer och herrar så syns vi på HavsöringCup Öland den 18-19 april.

Välkomna!

Seppo

Arkivbild Foto: Seppo Lippo

Arkivbild Foto: Seppo Lippo

Arkivbild Foto: Seppo Lippo



Oljad spöställ

Havsöringsfiske, Övrigt Posted on 2026-03-21 07:02

Sådärja! Nu kickar vi igång säsongen för havsöringsfisket här på ön med ett rejält nyinoljat spöställ.

Skitfiske på eder mina damer och herrar

Seppo



Nästa »

Den här hemsidan använder cookies. Genom att fortsätta använda sidan godkänner du vår användning av cookies.